Pelaajien kommentteja
Tässä on kokoelma kommentteja, joissa aiempien 1.-5. pelautuksien pelaajat kuvaavat Rakas viholliseni -larppia. Kommentit on poimittu pelaajien jättämistä palautteista. Ne voivat antaa jotain ideaa siitä, miten muut ovat nähneet pelin. Kommentit eivät sisällä spoilereita.
Miten kuvailisit peliä?
“Raskaita ja synkkiä teemoja realistisesti ja syvällisesti käsittelevä, mutta silti myös oudolla tavalla kepeä ja sense-of-wonderia sisältävä peli.”
“Voimakkaita tunteita, monipuolisia ihmissuhteita ja kakkostyypin kivaa mielikuvituksellisessa fantasia-scifi-settingissä“
“Materiaaliraskas, taianomainen scifilarppi, jossa juonet ja kontaktit on huolella tehty ja jossa pääsee revittelemään sekä kokemaan suuria tunteita.“
“Monipuolinen ja laajan materiaalin larppi, jossa on scifi-elementtejä ja paljon erilaisia kontakteja. Negakontakteja on paljon, mutta viha ei ollut pelin ainoa käsiteltävä asia. Tunteiden ja tekemisen vuoristorataa.“
“Paljon ihmissuhdejuonia sisältävä avaruusfantasiapeli, jossa on neuvonpitoa ja keskusteluja toisten pelaajien kanssa, sekä fiilistelyä uhkaavasta maailmanlopusta. Peli sisältää paljon vain täysi-ikäisille sopivaa sisältöä.”
“Eeppinen avaruuspeli pienellä kuolemanuhalla höystettynä, kinastelua kahden sodassa vastakkaisen puolen välillä ja ihania (sekä ihanan kamalia) ihmissuhteita. <3 Tilaisuus propata niin paljon tai niin vähän kuin haluaa, tämänkin voi huom. toteuttaa pienelläkin budjetilla.”
“Hyvin mielenkiintoinen ja voimakastunteinen peli. Hahmosta ja pelaajasta riippuen saattaa olla hyvin rankka, sisältää monenlaisia negatiivisia tunteita. Hyvin erilainen perus koulularppeihin verrattuna, romantiikan puuttuminen toi vapautta ystävyyskontaktien pelaamiseen.”
“Ainakin oman kokemukseni perusteella tässä pelissä pääsee pelaamaan suuria tunteita suuntaan ja toiseen ja tarkastelemaan oman hahmonsa tekemiä valintoja oikein suurennuslasin kanssa!“
“Se, kun saa proppautua unelmiensa anime protagonistiksi ilman hurjia rajoitteita [...] pelissä, joka on täynnä kakkostyypin kivaa ja toisaalta myös toivoa teki tästä super mahtavan pelin. [...] Lorea on paljon, mutta se on mielenkiintoista, se on helppo omaksua koska profiiliin on pointattu juttuja, jne, mikä auttaa pääsemään hahmoon, maailmaan ja tarinaan mutkattomasti. Ihanan intiimi peli, kun hahmoja on niinkin vähän.”
Muita kommentteja
“Rakastin myös pelin maailmassa sitä, kuinka monipuolisia hahmojen ihmissuhteet olivat. Näin aromanttisena aseksuaalina pelaajana oli äärimmäisen mukavaa päästä eläytymään maailmassa, jossa se "perinteinen romanttinen parisuhde" ei olekaan suhteiden keskiönä ja kulmakivenä.”
“tämä kontakti oli parhaita vihasuhteita, mitä olen päässyt pelaamaan!”
“Tykkäsin ihan älyttömästi siitä, miten sodan loppuvaiheen kaoottisuus ja hahmojen uupumus ja jonkinlainen moraalinen turtuminen oli kuvattu. [...] tämä oli oikeasti todella taitavasti ja uskottavasti kirjoitettu kuvaus sodasta.”
“Hahmot olivat laajoja, monisyisiä ja johdonmukaisia. Ja sodan eskaloitumisen myötä jyrkkeneviä viholliskuvia oli kuvattu tosi hienosti.”
“sota oli kaikille hahmoille niin henkilökohtainen asia: jokainen oli menettänyt paljon, nähnyt ja tehnyt liikaa ja jokainen taisi vihata henkilökohtaisesti jotakuta vastapuolella. Se teki itse peliasetelmasta eli rauhanneuvotteluista ja yhteistyöstä kivuliasta ja jokaiselle hahmolle henkilökohtaisella tasolla keskeistä. [...] Tää asetelma oli mielettömän hieno!”
“Rakenne, jossa kahden toisilleen vihamielisen ryhmän välinen jännite muodostui lukuisista hyvin rakennetuista henkilökohtaisista kaunoista toimi tosi hyvin.”
“En voi tarpeeksi kiittää pelin soittolistaa ja hahmobiisejä, jotka avasivat minulle hahmojen välisiä suhteita täsmälleen oikein.”